Liturgia Godzin - Modlitwa w ciągu dnia

Wprowadzenie

Czyniąc znak krzyża, mówimy:
P.: Boże, wejrzyj ku wspomożeniu memu.
W.: Panie, pośpiesz ku ratunkowi memu.

Chwała Ojcu... Alleluja.

Hymn

Władco potężny, wierny Boże,
W swej dłoni dzierżysz losy świata,
Zdobisz poranek blaskiem słońca
I dajesz ciepło w dnia połowie.

Zgaś płomień gniewu i niezgody,
Zarzewie waśni i wzburzenia,
Daj ciałom zdrowi i wytrwałość,
Pokojem obdarz nasze serca.

Spraw to, nasz Ojcze miłosierny,
W jedności Ducha z Twoim Synem;
Chwała niech będzie Trójcy Świętej
Przez wszystkie wieki nieskończone. Amen.

Albo inny odpowiedni hymn lub pieśń, zaakceptowane przez władze kościelne.

Antyfona: Idźcie i głoście Ewangelią królestwa; * darmo otrzymaliście, darmo też dawajcie.

Psalm 118. Świąteczny hymn dziękczynny
Jezus jest kamieniem odrzuconym przez was budujących, tym, który stał się kamieniem węgielnym. (Dz 4, 11)

I (1-9)

Dziękujcie Panu, bo jest dobry, *
bo Jego łaska trwa na wieki.

Niech dom Izraela głosi: *
"Jego łaska na wieki".

Niech dom Aarona głosi: *
"Jego łaska na wieki".

Niech wyznawcy Pana głoszą: *
"Jego łaska na wieki".

W ucisku wzywałem Pana, *
Pan mnie wysłuchał i na wolność wyprowadził.
Niczego się nie boję, bo Pan jest ze mną: *
cóż może uczynić mi człowiek?

Pan jest ze mną, mój wspomożyciel, *
z góry będę spoglądał na mych wrogów.

Lepiej się uciekać do Pana, *
niż pokładać ufność w człowieku.

Lepiej się uciekać do Pana, *
niż pokładać ufność w książętach.

Chwała Ojcu...

II (10-18)

Osaczyły mnie wszystkie narody, *
lecz w imię Pana je pokonałem.

Ze wszystkich stron mnie okrążyły, *
lecz w imię Pana je pokonałem.

Opadły mnie zewsząd jak pszczoły, †
paliły, jak ogień pali ciernie, *
lecz w imię Pana je pokonałem.

Abym upadł, uderzono mnie i pchnięto, *
lecz Pan mnie podtrzymał.
Pan moją mocą i pieśnią, *
On stał się moim Zbawcą.

Głosy radości z ocalenia *
w namiotach sprawiedliwych:

"Prawica Pańska moc okazała, †
prawica Pańska wzniesiona wysoko, *
prawica Pańska moc okazała!"

Nie umrę, ale żyć będę *
i głosić dzieła Pana.

Ciężko mnie Pan ukarał, *
ale na śmierć mnie nie wydał.

Chwała Ojcu...

III (19-29)

Otwórzcie mi bramy sprawiedliwości, *
wejdę przez nie i podziękuję Panu.
Oto jest brama Pana, *
przez nią wejdą sprawiedliwi.

Dziękuję Tobie, żeś mnie wysłuchał *
i stałeś się moim Zbawcą.

Kamień odrzucony przez budujących *
stał się kamieniem węgielnym.
Stało się to przez Pana *
i cudem jest w naszych oczach.

Oto dzień, który Pan uczynił, *
radujmy się nim i weselmy.

O Panie, Ty nas wybaw, *
pomyślność daj nam, o Panie!
Błogosławiony, który przybywa w imię Pańskie, *
błogosławimy wam z Pańskiego domu.

Pan jest Bogiem i daje nam światło. †
Ustawcie procesję z gałązkami zielonymi *
aż do rogów ołtarza.
Jesteś moim Bogiem, podziękować chcę Tobie, *
Boże mój, wielbić pragnę Ciebie.

Wysławiajcie Pana, bo jest dobry, *
bo Jego łaska trwa na wieki.

Chwała Ojcu...

Antyfona: Idźcie i głoście Ewangelię królestwa; * darmo otrzymaliście, darmo też dawajcie.

Czytanie 
(2 Kor 5, 19-20)

Bóg nam przekazał słowo jednania. Tak więc w imieniu Chrystusa spełniamy posłannictwo jakby Boga samego, który przez nas udziela napomnień. W imię Chrystusa prosimy: pojednajcie się z Bogiem!

P.: Ich głos się rozchodzi po całej ziemi.
W.: Ich słowa aż po krańce świata.

Modlitwa: Boże, Ty nas doprowadziłeś do poznania Twojego imienia przez nauczanie świętych apostołów, † spraw za wstawiennictwem św. Szymona i Judy Tadeusza, * aby Twój Kościół stale wzrastał, pociągając do wiary nowe narody. Przez naszego Pana Jezusa Chrystusa, Twojego Syna, † który z Tobą żyje i króluje w jedności Ducha Świętego, * Bóg, przez wszystkie wieki wieków. Amen.

Zakończenie, przynajmniej we wspólnym odprawianiu, aklamacją:
P.: Błogosławmy Panu.
W.: Bogu niech będą dzięki.

za: Święty Juda Tadeusz. Patron od spraw beznadziejnych, Wyd. Esprit, Kraków 2018.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz