Dzień trzeci

W imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Symbol Apostolski

Wierzę w Boga, Ojca wszechmogącego, Stworzyciela nieba i ziemi. I w Jezusa Chrystusa, syna Jego Jedynego, Pana naszego, który się począł z Ducha Świętego, narodził się z Maryi Panny. Umęczon pod Ponckim Piłatem, ukrzyżowan, umarł i pogrzebion. Zstąpił do piekieł. Trzeciego dnia zmartwychwstał, wstąpił na niebiosa, siedzi po prawicy Boga, Ojca wszechmogącego. Stamtąd przyjdzie sądzić żywych i umarłych. Wierzę w Ducha Świętego, świętych Kościół powszechny, świętych obcowanie, grzechów odpuszczenie, ciała zmartwychwstanie, żywot wieczny. Amen.

Chwalebny apostole, Święty Judo Tadeuszu, który wspaniałymi cnotami i licznymi cudami szerzyłeś słowa Ewangelii pośród barbarzyńskich ludów i wielu nawróciłeś na wiarę w Jezusa Chrystusa, z oddaniem czczę cię jako mojego szczególnego patrona. Proszę cię, opiekuj się mną i sprawami mojej duszy przed sądem Najwyższego, abym nie popadł w wielkie zło grzechów, które tyle razy popełniłem i przez które zawsze cierpię. Uzyskaj dla mnie u Boga wzrost wiary, nadziei i miłości, łagodność i spokój serca, Bożą łaskę we wszystkich chwilach mojego życia, a przede wszystkim w godzinie śmierci. Uzyskaj dla mnie również szczególną łaskę, o jaką cię teraz proszę, a więc o [przedstaw łaskę, której pragniesz]. Amen.

Ojcze nasz - Zdrowaś Maryjo
3 razy Chwała Ojcu ku czci Trójcy Przenajświętszej

(Dziękczynienie za dary i przywileje udzielone za życia i po śmierci apostołowi św. Judzie oraz za chwałę, jakiej dostępuje w niebie).

Módlmy się: Boże, którego dobroć i miłosierdzie nie mają granic, wysłuchaj łaskawie modlitw Twoich dzieci i spraw, by ci wszyscy, którzy czczą Cię pobożnie w twoim apostole Judzie Tadeuszu, za przyczyną jego zasług dostąpili wysłuchania swoich modlitw. Przez Chrystusa, Pana naszego. Amen.
Błogosławny Panu,
Bogu niech będą dzięki.
A dusze wiernych zmarłych przez miłosierdzie Boże nich odpoczywają w pokoju. Amen.

Dziękczynienie

O najjaśniejsza gwiazdo nieba, chwalebny Święty Judo Tadeuszu, wielbię Przenajświętszą Trójcę i składam Jej dzięki, że ubogaciła cię wieloma tak wspaniałymi darami i że wybrała cię spośród innych na obrońcę i orędownika w przeciwnościach i największych udrękach, a także że zechciała, by za twoim pośrednictwem udzielona została pomoc i zesłane zostały łaski, które pocieszają utrapionych, wspierają prześladowanych i podnoszą na duchu porzuconych.

O mój litościwy obrońco, uzyskaj dla mnie u Boskiej dobroci łaskę, o która cię proszę. Amen.

za: Święty Juda Tadeusz. Patron od spraw beznadziejnych, Wyd. Esprit, Kraków 2018.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz