Droga krzyżowa ze św. Judą Tadeuszem (wersja skrócona)

1. Pan Jezus na śmierć skazany (Jd 1-2)

Panie, daj, abym nigdy nie osądzał innych, bo tylko Ty potrafisz prawidłowo osądzić drugiego człowieka. Św. Judo Tadeuszu, wstaw się za mną, abym nie sądził bliźnich! 

2. Jezus bierze krzyż na swoje ramiona (Jd 3)

Panie, naucz mnie brać swój krzyż co dnia, jak brał go św. Juda Tadeusz. 

3. Jezus upada po raz pierwszy pod krzyżem (Jd 4)

Panie, za przykładem św. Judy Tadeusza, naucz mnie zawsze powstawać, ilekroć wybiorę swój egoizm, a nie Twoją wolę.

4. Jezus spotyka Swoją Matkę (Jd 5-6)

Panie, naucz mnie pełnienia Twojej woli, tak jak nauczyłeś św. Judę Tadeusza.

5. Szymon Cyrenejczyk pomaga dźwigać krzyż Jezusowi (Jd 7-8)

Jezu, przez modlitwę św. Judy Tadeusza, proszę udziel mi łaski pomagania ludziom w dźwiganiu ich krzyży.

6. Weronika ociera twarz Jezusowi (Jd 9-11)

Panie, pragnę ocierać Ci codziennie umęczoną i zbolałą twarz swoim zaangażowaniem apostolskim we własnym środowisku – biorąc za wzór św. Judę Tadeusza.

7. Jezus upada po raz drugi (Jd 12-13)

Jezu, dziękuję Ci za św. Judę Tadeusza, który głosząc Ciebie ludziom, zawsze kazał podnosić się im z upadków.

8. Pan Jezus pociesza płaczące niewiasty (Jd 14-15a)

Panie, za przykładem św. Judy Tadeusza, pragnę ocierać łzy z oblicza bliźniego.

9. Jezus po raz trzeci upada (Jd 14b-15)

Panie Jezu, Ty dziś każesz mi brać wzór ze św. Judy Tadeusza i nigdy się nie poddawać we wszelkich trudnościach życia.

10. Jezus z szat obnażony (Jd 16)

Panie, proszę Cię za przyczyną św. Judy Tadeusza, abym nigdy przez moją mowę nie obnażał bliźniego w oczach innych.

11. Jezus do krzyża przybity (Jd 17-19)

Jezu przybity do krzyża, za wstawiennictwem św. Judy Tadeusza, proszę Cię, abym z Twojej Męki czerpał moc do życia w czystości. 

12. Jezus na krzyżu umiera (Jd 20-21)

Jezu umierający na krzyżu, spraw bym wytrwał przy Tobie, tak jak św. Juda Tadeusz – do śmierci. 

13. Jezus z krzyża zdjęty (Jd 22-23)

Panie, tak jak św. Juda Tadeusz pragnę pomagać ludziom w dojściu do Ciebie.

14. Pan Jezus w grobie złożony (Jd 24)

Jezu, złożony do grobu, za wstawiennictwem św. Judy Tadeusza, proszę naucz mnie zawierzać Bogu Ojcu każdego dnia moje życie i zamykać w Twoim grobie wszystkie troski, problemy materialne, choroby duchowe i fizyczne oraz zwątpienie w Twoją wszechmoc, bo tylko dzięki Twojemu zmartwychwstaniu, mogą one zamienić się w radość i moje uświęcenie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz